اشتیاق برلین به استفاده از واکسن روسی، نارضایتی بی سابقه آلمانی ها از مدیریت بحران دولت

به گزارش مهسان بلاگ، نتایج جدیدترین نظرسنجی ها از افزایش بی سابقه نارضایتی شهروندان از مدیریت بحران کرونا در دولت آلمان خبر می دهد و برلین هم رایزنی هایی را با مسکو برای ارزیابی این مسئله که واکسن اسپونتیک روسی امکان فراوری در اروپا را دارد انجام می دهد.

اشتیاق برلین به استفاده از واکسن روسی، نارضایتی بی سابقه آلمانی ها از مدیریت بحران دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، نتایج یک نظرسنجی حاکی از کاهش چشمگیر میزان رضایت مندی از دولت ائتلافی در آلمان است.

این نظرسنجی که توسط موسسه سیوی اجرا شده است نشان می دهد که برای اولین بار از زمان شیوع بحران کرونا است که این تعداد بالا از شهفرایندان آلمانی اعلام نموده اند که از مدیریت کرونای صدر اعظم آلمان و وزرای وی ناراضی هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که بادهای مخالف شدیدی از طرف شهفرایندان علیه دولت آلمان و وزرای آن وزیدن گرفته است. این انتقادها به دولت وارد است که واکسن کافی برای شهفرایندان سفارش نداده و ز این رو گروه های خطر کرونایی نمی توانند واکسینه شوند. کمک های مد نظر دولت برای ماه نوامبر به مشاغل آسیب دیده هم هنوز به دست آن ها نرسیده است و دلسردی ها عمیق است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که برای اولین بار از زمان شیوع کرونا تعداد افراد ناراضی از دولت آلمان با 46 درصد بیشتر از افراد راضی با 42 درصد است. بر این اساس از ماه جولای سال گذشته میزان رضایتمندی شهفرایندان از دولت کاهش چشمگیری داشته است.

یکی از محققان این آنالیز درباره دلایل افزایش نارضایتی شهفرایندان از دولت گفته است: از یک طرف خستگی از کرونا در بین مردم به دلیل طولانی شدن بحران کرونا و محدودیت هایی که از اوایل نوامبر بر کشور حاکم است بسیار افزایش پیدا نموده و از طرف دیگر سیاستمداران در مدیریت بحران اشتباهات فنی زیادی داشته اند.

آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونای در آلمان همچنان بالا است و انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز خبر داده است که در 24 ساعت گذشته 14211 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و 789 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

گرت مولر، وزیر توسعه آلمان هم درباره آغاز واکسیناسیون در 18 کشور در حال توسعه دنیا با کمک تشکل واکسیناسیون کواکس ابراز خرسندی نموده و تاکید نمود که کووید 19 یک بحران بهداشت دنیای و واکسن هم یک کالای دنیای است که باید در اختیار کشورهای در حال توسعه هم قرار گیرد. به گفته وی تا به حال 14 درصد مردم دنیا بیش از نیمی از دوزهای واکسن را برای خود سفارش داده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که در دولت ائتلافی آلمان هم درباره فرایند سفارش واکسن از طرف کمیسیون اروپایی اختلاف نظر شدیدی وجود دارد. در حالی که مرکل از کمیسیون اروپایی حمایت می نماید، اما اولاف شولتز، معاون وی و نامزد صدر اعظمی حزب سوسیال مسیحی کمیسیون اروپا را مقصر کند شدن فرایند واکسیناسیون و به وجود آمدن تنگناها در تحویل واکسن از طرف فراوری کنندگان می داند و بر این عقیده است که کمیسیون باید واکسن های بیشتری را سفارش می داد.

ارتش آلمان هم گروهی پزشکی را برای کمک به دولت پرتغال در پیکار با پاندمی کرونا به این کشور اعزام کرد. دو هواپیما ارتش آلمان با تیم متخصص و تجهیزات پزشکی روز چهارشنبه در پایتخت پرتغال فرود آمدند.

شامگاه چهارشنبه 15 بهمن دو هواپیمای نفربر نیروی هوایی آلمان با تیم متخصص و تجهیزات پزشکی در پایتخت پرتغال فرود آمدند.

هواپیماهای نیروی هوایی در فرودگاه نظامی فیگو مادورو به زمین نشسته و مورد استقبال مقام های پرتغالی، از جمله وزیر دفاع و وزیر بهداشت این کشور قرار گرفتند.

هدف اولین تیم اعزامی که قرار است 21 روز در پرتغال اقامت داشته باشد، مقابله با تشدید پاندمی کرونا در پرتغال است.

پرتغال از کشورهایی است که از پاندمی کرونا سخت آسیب دیده است، به ویژه در پی شیوع نوع جهش یافته آن که نخست در بریتانیا مشاهده شد.

تمایل زیاد آلمان برای استفاده از واکسن روسی

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم اخیرا آشکارا از استفاده از واکسن روسی در آلمان حمایت نموده است.

وی اعلام نموده که آنالیز هایی درباره فراوری واکسن روسی اسپوتنیک 5 در اروپا در حال اجرا است. وی در یک کنفرانس آنلاین اظهار داشت که در مذاکرات با طرف روسی درخواست هایی وجود داشته مبنی بر ارزیابی این مسئله که آیا در آلمان و یا اروپا ظرفیت فراوری این واکسن می تواند شکل گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مرکل هم برای استفاده از واکسن کرونای روسی اسپوتنیک 5 در کشورش ابراز تمایل نموده و گفت: هر واکسنی در اتحادیه اروپا مورد استقبال قرار می گیرد، البته تنها در صورتی که تایید گردد و آژانس دارویی اروپا داده های ضروری درباره آن را ارائه دهد.

روسیه برای ثبت واکسن خود در اتحادیه اروپا کوشش می نماید. مرکل تاکید نمود هر کسی که برای تایید واکسن با داده ها در اروپا کوشش می نماید به گرمی مورد استقبال قرار می گیرد. من در این باره با رئیس جمهور روسیه صحبت نموده ام.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: ما امروز اطلاعات خوبی همچنین درباره واکسن روسی را می خوانیم. بر اساس اطلاعات جدید این واکسن تاثیر 91.6 درصدی دارد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2252489 نفر به کرونا مبتلا شده و 60212 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

لیسون: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

مجله روگذر: مجله روگذر | مجله وقایع نگاری روزمره یک مهندس معماری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76464

به "اشتیاق برلین به استفاده از واکسن روسی، نارضایتی بی سابقه آلمانی ها از مدیریت بحران دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتیاق برلین به استفاده از واکسن روسی، نارضایتی بی سابقه آلمانی ها از مدیریت بحران دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید